sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Laatikot täyttyvät

Tänään minulla on ollut koko päivä aikaa, joten aloitin harvemmin tarvittavien tavaroiden pakkaamisen. Kirjakaruselliä tuli tyhjättyä neljän cd150-laatikollisen verran jättäen siihen vielä lukemattomat pokkarit, cd:t sekä dvd:t (joista tulee ehkä pari pientä laatikollista tai yksi iso). Ulkotavaroille kuten sankogrillille, pihapeleille ja teleskooppimakkatikuille varasin oman myös oman banaanilaatikkonsa.

Tapsa kävi tänään hakemassa vanhempiensa varastoista jo uudet lautaset, uunivuuat ja ison osan muista keittiötarvikkeista joita olen viemässä mukaani. Niinpä tein niillekin tilaa ja aloitin keittiötarvikkeiden pakkaamisen. Niistä tuli jo kaksi kaksi banaanilaatikollista uunivuokineen, mariskooleineen, leikkuulautoine ja muine ruuanlaitto- ja tarjoiluastioineen. Lautaset, lasit ja mukit jätin vielä odottamaan sitä että loputkin niistä tulevat tiskistä ennenkuin pakkaan ne. Keittiön pakkaamisen suhteen on muutenkin sovittuna, että Tapsa hankkii häneltä puuttuvat nyt pikkuhiljaa minun vielä asuessa tässä, ja minä pakkaan omiani pois sitä mukaa kun hän ehtii niitä hankkia. Jää hänellekin sitten heti täysin toimiva keittiö kun minä tästä lähden. Vaikka eipä noita omia enää paljoa jäänyt pakkaamatta noiden lautasten, lasien ja mukien lisäksi.

Muutenkin olen viettänyt tänään aikaa tiivistäen omia tavaroitani tyhjentämällä niitä niistä huonekaluista ja kaappeista mitkä eivät ole lähdössä mukaani. Tämän koen helpottavan paitsi sen hahmottamista kuinka paljon tavaraa minulla on lähdössä mukaan, myös vähentävän sen todennäköisyyttä että unohtaisin jotain tavaraa jälkeeni. Jälikimmäisen riski tosin taitaa olla aika olematon, sen verran hyvin sitä on kuitenkin kaappien sisällöistä kartalla. Ja eipä se kai muutenkaan maailmaloppu olisi, kun välimatkaa tulee olemaan kolmisen kilometriä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti