Ulko-ovessa on nyt jonkin aikaa komeillut mainokset ja ilmaisjakelun kieltävän lappu, ja eteinen on pysynyt heti paljon selkeämpänä. Ei enää eteisenlattiaa pitkin pudonneita mainosmattoja kotiin tultaessa, tai läpikäymistä odottelevaa pursuilevaa paperikoria. Ja mikä parasta: silloinkin jos sattuu heräämään postin tuloon, tietää jo valmiiksi sieltä tulevan jotain kivaa ja odotettua. Laskuista valtaosan tullessa kotiin sähköisessä muodossa, tuo posti lähinnä huuto.netistä tilattuja elokuvia tai harrastelehtiä.
Nyt työn alla onkin ollut tehdä sama sähköposteille. Suosittuani jo pitkään eri verkkokauppoja, ovat myös uutiskirjeet niistä löytäneet tiensä sähköpostiini: adlibris, zooplus, spedshirt, groupon... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Tai olisi voinut: nyt jokainen uusi mainoskirje saa saman kohtalon. Avaan pitkästä aikaa kaikki sähköiset mainokset, ja etsin niistä kohdan, josta uutiskirje on mahdollista peruuttaa. Sähköpostikaaos helpottuu päivä päivältä, samoin kuin etenkin Grouponin alehoukutukset. Tietenkin uutiskirjeen kautta saatuja merkittäviä tarjouksia voisi pitää myös positiivisena asiana, mutta unohdettuani lunastaa jo pari sähköpostikaaokseen hautautunutta lahjakorttia ajoissa, on sortumisista seurannut vahinko varmaan samaa luokkaa saavutetun hyödyn kanssa. Nyt kotiin odotetaan enää viimeistä Groupon sortumista - jo aiemmin kesällä harkittua SodaStream -limsakonetta.
Mainoskirjekaaoksen jäätyä vähemmälle, olen tilannut sähköpostiini uusimmat päivitykset parista mielenkiintoisen oloisesta blogista. Sähköpostin uudet viestit ovat siis sitäkin kautta aiempaa suuremmalla todennäköisyydellä jotain aidosti itseäni kiinnostavaa. Laskujen tosin pitää valitettavasti tulla yhä jonnekin - ehkä. Toinen vaihtoehto voisi olla perehtyminen siihen, kuinka moni laskuista olisi mahdollista siirtää suoraveloitukseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti